Regulamin

REGULAMIN SKLEPU RAVENUE

1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

2. ZASADY WSPÓŁPRACY I WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY

3. CENA 

4. ZASADY SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ

5. ZASADY REALIZACJI ZAMÓWIEŃ

6. WARUNKI TECHNICZNE

7. PRAWA AUTORSKIE I LICENCJE

8. REKLAMACJA PRODUKTU

9. ODSTĄPIENIE OD UMOWY

10. KONTO UŻYTKOWNIKA

11. SZCZEGÓŁOWE POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW

Sklep internetowy działający pod adresem www.ravenue.pl przez:

MAGDALENA WOJTALA P.P.H.U. 

ul. Śląska 18 

60-614 Poznań

NIP: 7811607426

REGON: 634413731

dalej jako Sprzedawca.

Kontakt ze Sprzedawcą można uzyskać mailowo na adres e-mail: kontakt@ravenue.pl oraz korzystając z formularza kontaktowego, znajdującego się na stronie.

1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

1.1 Wyjaśnienie podstawowych pojęć:

a. Regulamin – niniejszy Regulamin określający zasady korzystania ze Sklepu, składania zamówień oraz zasad realizacji zamówień;

b. Cena – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient zobowiązany jest zapłacić, a w przypadku treści/usługi cyfrowej – także cyfrowe odwzorowanie wartości;

c. Dzień/Dzień roboczy – od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy, chyba, że Regulamin stanowi o dniach kalendarzowych;

d. Klient – podmiot, który planuje dokonać zakupu lub dokonuje zakupu produktu/-ów,  tj. osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące, także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna, oraz jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną – która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę ze Sprzedawcą, zwana również Użytkownikiem;

e. Konsument – osoba fizyczna, korzystającą ze Sklepu w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą/zawodową;

f. Sprzedawca –  Magdalena Wojtala PPHU wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadający adres ul. Śląska 18, 60-614 Poznań, NIP: 7811607426, REGON: 634413731, adres poczty elektronicznej: kontakt@ravenue.pl; 

g. Dowód zakupu – faktura lub paragon wystawiony zgodnie z Ustawą o podatku od towarów i usług lub w oparciu o inne przepisy obowiązującego prawa przesyłane Klientowi;

h. Oferta – propozycja sprzedaży zawierająca istotne elementy Produktu;

i. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta określające jednoznacznie rodzaj i ilość Towarów, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.

j. Dostawa – oznacza dostarczenie Klientowi Produktu przez Sprzedawcę;

k. Dostawca – podmiot którego zadaniem jest zrealizowanie dostawy (szczegółowe informacje dotyczące dostawców i form dostawy określono na stronie Sprzedawcy);

l. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, korzystająca ze Sklepu;

m. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna, zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że umowa ta nie posiada dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;

n. Produkt/Towar – rzecz ruchoma prezentowana w Sklepie, której dotyczy Umowa Sprzedaży. Produkt ma charakter odpłatny, chyba że wskazano inaczej;

o. Sklep/sklep internetowy – strona internetowa, na której prowadzona jest sprzedaż produktów dostępnych pod adresem internetowym: www.ravenue.pl;

p. Umowa – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu;

q. Usługa – usługa świadczona na rzecz Klienta przez Sprzedawcę.

1.2 Przedmiotem działalności Sklepu jest sprzedaż produktów znajdujących się aktualnie w asortymencie sklepu oraz umożliwienie Klientowi składania Zamówień poprzez sklep internetowy. Korzystanie z tej usługi, możliwe jest  poprzez prawidłowo wypełniony formularz Zamówienia bez konieczności logowania się lub po rejestracji i zalogowaniu się Klienta w Sklepie. 

1.3 Sprzedaż odbywa się za pośrednictwem Sklepu Internetowego pomiędzy składającym Zamówienie jako kupującym a Sklepem jako Sprzedawcą.

1.4 Każdy Klient dokonujący zakupu produktów oferowanych przez Sklep jest obowiązany zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu.

2. ZASADY WSPÓŁPRACY I WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY

2.1  Regulamin oraz Oferta określają warunki realizacji umowy i zasady współpracy.

2.2 Regulamin oraz Oferta nie wyłączają, ani nie ograniczają wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa uprawnień Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.

2.3 W przypadku jakichkolwiek rozbieżności między treścią Regulaminu a Ofertą, wiążąca jest Oferta. 

2.5 Umowa zostaje zawarta z chwilą akceptacji przez Klienta Regulaminu, dokonania płatności oraz potwierdzenia przez Sprzedawcę otrzymania płatności i przyjęcia zamówienia do realizacji.

3. CENA 

3.1 Cena jest ceną brutto obejmującą wszystkie podatki wymagane przepisami prawa. 

3.2 Cena nie zawiera informacji odnośnie kosztów dostawy czy innych kosztów, które Klient zobowiązany będzie ponieść, a o których to kosztach będzie poinformowany przed złożeniem zamówienia. W przypadku zamówień do Państw spoza terytorium Unii Europejskiej ceny nie zawierają ewentualnych opłat i podatków importowych, które mogą obowiązywać w tych krajach. Zastosowanie się do odpowiednich regulacji importowych i uregulowanie ewentualnych opłat i podatków importowych jest w wyłącznej gestii Klienta.

3.3 Ceną obniżoną jest cena obowiązująca na skutek obniżenia ceny Produktu.

3.4 Cena może zawierać w sobie indywidualnie naliczoną zniżkę lub rabat, przydzielony Klientowi w sposób zautomatyzowany – informacja o tym zamieszczona jest w podsumowaniu Zamówienia.

3.5 Ceną najniższą jest najniższa cena za Produkt, która obowiązywała w okresie 30 dni kalendarzowych przed wprowadzeniem obniżki, a w przypadku produktu oferowanego do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni kalendarzowych – ceną najniższa jest ceną najniższą obowiązującą w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego Produktu do dnia wprowadzenia obniżki.

4. ZASADY SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ

4.1 Informacje o dostępnym asortymencie w Sklepie stanowią zaproszenie do zawarcia umowy. 

4.2 Klient może korzystać ze Sklepu przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.

4.3 Płatności za Produkt są dokonywane za pośrednictwem płatności on-line. Sprzedawca korzysta z usług serwisu PayU oferującego płatności on-line z główna siedziba przy ul. Grunwaldzka 186 w Poznaniu, kod pocztowy 60-166, NIP: 7792308495, REGON: 300523444.

4.4 Klient ma obowiązek dokonać płatności niezwłocznie po złożeniu zamówienia, o ile nic innego nie wynika z Oferty lub wybranego przez Klienta sposobu płatności.

4.5 W celu zakupu Produktów przez Sklep:

a. należy wybrać Produkt/Produkty, które chce się kupić spośród opcji dostępnych na stronie poprzez kliknięcie „dodaj do koszyka”;

b. po wybraniu produktów, należy wskazać wymagane informacje dotyczące m.in. danych Klienta, sposób płatności, sposób dostawy;

c. przed zaakceptowaniem zamówienia należy zapoznać się z informacją o łącznej cenie za wybrane Produkty, dostawę oraz o innych dodatkowych kosztach wynikających ze złożonego zamówienia; 

d. po zapoznaniu się z informacją o zamówieniu, należy zaakceptować Regulamin i zamówienie, a także dokonać płatności za zamówienie zgodnie z wybranym sposobem płatności. 

4.6 Po złożeniu zamówienia Sprzedawca prześle potwierdzenie złożenia zamówienia.

4.7 Sprzedawca ma prawo anulować zamówienie w przypadku niedokonania płatności przez Klienta w terminie 24 godzin od momentu złożenia zamówienia lub w przypadku wypełnienia przez Klienta formularza zamówienia w sposób uniemożliwiający jego prawidłową realizację, pomimo wezwania Klienta do uzupełnienia/poprawienia danych pod rygorem anulowania zamówienia. 

5. ZASADY REALIZACJI ZAMÓWIEŃ

5.1 Termin realizacji zamówienia, w tym dostawy Produkt/Produktów, jest uzależniony od wskazanego przez Sprzedawcę terminu przygotowania zamówienia, a następnie od terminu dostawy przewidzianego dla wybranego przez Klienta sposobu dostawy. 

5.2 Czas przygotowania zamówienia wynosi do 3 Dni Roboczych, w przypadku gdy z Oferty nie wynika inaczej. Termin dostawy na terytorium Polski wynosi od 1 do 3 Dni Roboczych. Szacunkowe terminy dostawy do lokalizacji poza terytorium Polski są wskazane na stronie internetowej w zakładce “Dostawa i Płatność”.

5.3 Termin na realizację zamówienia, w tym na dostawę Produktów, należy liczyć od dnia zawarcia Umowy.

5.4 Dostawa realizowana jest na terenie Polski oraz do innych krajów, do których możliwe jest dostarczanie Produktów Sprzedawcy przez Dostawców. W przypadku dostaw realizowanych poza Polskę Sprzedawca może uzgodnić indywidualnie z Klientem szczegółowe warunki dostawy.

5.5 Dostawa jest realizowana na adres wskazany przez Klienta w formularzu zamówienia lub do punktu odbioru wskazanego przez Klienta – w zależności od wybranego sposobu dostawy.

5.6 W razie problemów z dostarczeniem przesyłki przez Dostawcę, takich jak m.in. nieobecność Klienta pod wskazanym adresem. Dostawca pozostawia awizo pod tym adresem lub ustala e-mailowo/telefonicznie inny termin, w którym możliwe będzie dostarczenie zamówienia. W przypadku nieodebrania zamówienia w wyznaczonym terminie, zamówienie zostanie odesłane do Sprzedawcy. Po odesłaniu, zostanie ustalony z Klientem nowy termin dostawy oraz określone zostaną koszty ponownej dostawy.

5.7 Klient powinien sprawdzić odebrane zamówienie przy odbiorze przesyłki, a w razie stwierdzenia nieprawidłowości – zażądać od Dostawcy sporządzenia protokołu z odbioru.

5.8 Sprzedawca przesyła lub udostępnia Klientowi Dowód zakupu w wersji elektronicznej, na co Klient wyraża zgodę.

6. WARUNKI TECHNICZNE

6.1 Klient może korzystać ze Sklepu zgodnie z Regulaminem i obowiązującymi przepisami.

6.2 Sprzedawca oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia.

6.3 W celu skorzystania ze Sklepu lub złożenia zamówienia, konieczne jest posiadanie przez Klienta:

a. aktualnej wersji przeglądarki internetowej wspieranej przez producenta z dostępem do Internetu (np. Opera, Mozilla Firefox, Google Chrome);

b. aktywnego konta poczty elektronicznej.

7. PRAWA AUTORSKIE I LICENCJE

7.1 Wszelkie materiały udostępniane przez Sprzedawcę; teksty, zdjęcia, grafiki, multimedia oraz znaki towarowe są utworem w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, podlegającym ochronie prawnej.

7.2 Prawami autorskimi do ww. materiałów dysponuje Sprzedawca bądź inny podmiot, od którego Sprzedawca uzyskał odpowiednią licencję. Materiały mogą być też wykorzystywane przez Sprzedawcę w oparciu o inną podstawę prawną.

7.3 Wszelkie materiały udostępniane przez Sprzedawcę mogą być wykorzystywane wyłącznie przez Klienta na własny użytek, o ile nic innego nie wynika z Oferty. Nieuprawnione jest dalsze rozpowszechnianie, udostępnianie, zgrywanie i pobieranie w jakikolwiek sposób materiałów poza zakresem dozwolonego użytku.

7.4 Sprzedawca udziela Klientowi niewyłącznej licencji, bez prawa do udzielania sublicencji oraz bez ograniczeń terytorialnych. Ograniczenia czasowe wynikają z Oferty lub z niniejszego Regulaminu. Wynagrodzenie z tytułu udzielenia licencji zostało uwzględnione w cenie.

7.5 Klient ma prawo do korzystania z materiałów na następujących polach eksploatacji:

a. w zakresie zapisu utworu oraz wydruku – zapis techniką cyfrową na Koncie Użytkownika lub w inny sposób dozwolony przez Sprzedawcę; wydruk może być dokonany na własne potrzeby korzystania z materiałów;

b. modyfikacji utworu na własne potrzeby w zakresie wynikającym ze wskazówek, instrukcji/instrukcji wideo, komentarzy.

7.6 W przypadku naruszenia zakazu, o którym mowa w niniejszym paragrafie, w tym naruszenia praw autorskich, Sprzedawca ma prawo domagać się od Klienta odszkodowania i zadośćuczynienia. Klient w ww. zakresie może ponosić odpowiedzialność cywilną lub karną.

8. REKLAMACJA PRODUKTU

8.1 Rozdział określa zasady odpowiedzialności za zgodność Produktu z Umową zobowiązującą do przeniesienia własności Towaru na Konsumenta oraz Przedsiębiorcę na prawach konsumenta w zakresie umów zawartych od dnia 1 grudnia 2023 r.

8.2 Do umów zobowiązujących do przeniesienia własności towaru, w tym w szczególności umów sprzedaży, umów dostawy oraz umów o dzieło będącej towarem, nie stosuje się przepisów działu XI księgi trzeciej II tytułu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny, a jedynie ustawę o prawach konsumenta. Szczegółowe informacje dotyczące ww. zasad znajdują się w ustawie o prawach konsumenta, a niniejszy Regulamin nie ma na celu ich ograniczenia lub zmiany.

8.3 Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Klient może żądać jego naprawy lub wymiany lub w przypadkach określonych w ustawie o prawach konsumenta – również odstąpić od umowy.

8.4 Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:

a. opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność;

b. przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia Umowy sprzedaży i który Sprzedawca zaakceptował.

8.5 Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Klient żąda naprawy lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Klient żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli zarówno naprawa, jak i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową. Klient udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie.

8.6 Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:

a. Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z umową lub nie doprowadził Towaru do zgodności z umową;

b. brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z umową;

c. brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy;

d. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.

8.7 Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli niezgodność Towaru z umową jest nieistotna.

8.8 W razie odstąpienia od umowy w przypadku o którym mowa powyżej, Klient niezwłocznie (w żadnym wypadku w terminie nie dłuższym niż 14 dni) zwraca Towar Sprzedawcy na własny koszt. Sprzedawca zwraca Klientowi cenę niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru.

8.9 Klient może złożyć reklamację dotyczącą niezgodności Towaru z umową wysyłając ją na adres Sprzedawcy wskazany w Regulaminie (adres korespondencyjny lub e-mailowy). Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Klienta, formularz reklamacji, przedmiot reklamacji oraz żądania związane z reklamacją. W przypadku otrzymania niekompletnej reklamacji uniemożliwiającej jej rozpatrzenie, Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpoznania. 

8.10 Sprzedawca rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, o ile nic innego nie wynika z przepisów szczególnych. Odpowiedź przesłana zostanie na adres e-mailowy Klienta.

8.11 Przykładowy wzór formularza reklamacji zawarty jest w załączniku nr 1 do Regulaminu.

9. ODSTĄPIENIE OD UMOWY

9.1 Rozdział określa zasady odstąpienia od umowy przez Konsumenta oraz Przedsiębiorcę na prawach konsumenta.

9.2 Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą działającym na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt. 9.4 Regulaminu w terminie 14 dni kalendarzowych od daty odebrania przesyłki z zastrzeżeniem postanowień poniżej. W celu skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy Klient powinien poinformować Sprzedawcę o tym w drodze jednoznacznego oświadczenia oraz dokonać zwrotu towaru na adres Sprzedawcy. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone poprzez jeden ze sposobów:

wysyłając e-mail na adres: kontakt@ravenue.pl 

lub

wysyłając pismo na adres: ul. Śląska 18 60-614 Poznań. W tej samej przesyłce, może zostać zwrócony zakupiony Produkt. 

9.3 Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 1 do Regulaminu oraz na stronie Sklepu Internetowego w zakładce dotyczącej odstąpienia od umowy. Konsument może skorzystać z wzoru formularza, nie jest to jednak obowiązkowe.

9.4 Koszty związane z odstąpieniem od umowy przez konsumenta , które obowiązany jest ponieść klient:

a. jeżeli konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów;

b. bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.

9.5 Produkty powinny być zwrócone w stanie nienaruszonym,  bez śladów użytkowania wraz z kompletem oryginalnie przymocowanych metek, chyba, że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu, tj. Konsument lub Przedsiębiorcą o uprawnieniach konsumenta powinien postępować z Towarem mając na uwadze, konieczność jego ewentualnego, późniejszego zwrotu. 

9.6 Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu w związku z korzystaniem z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności Produktu.

9.7 Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku umowy:

a. jeśli przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Klienta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (tzw. Towar na zamówienie);

b. jeśli przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

c. jeśli przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.

9.8 Zwracany Produkt należy odesłać najpóźniej w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia odstąpienia na adres: ul. Śląska 18 60-614 Poznań. Konsument lub Przedsiębiorca o uprawnieniach konsumenta ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.

9.9 Sprzedawca nie przyjmuje paczek ze zwracanym produktem:

a. przesyłanych za pobraniem.

b.przesyłanych do paczkomatów/punktów odbioru;

9.10  W przypadku odstąpienia od umowy, wszystkie dokonane przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę o uprawnieniach konsumenta płatności, w tym koszty dostawy (z wyjątkiem kosztów określonych w pkt. 9.4 zostaną przekazane na rzecz Konsumenta lub Przedsiębiorcy o uprawnieniach konsumenta niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania przez Sklep oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Termin uznaje się za zachowany jeżeli Klient odeślę Produkt przed upływem 14 dni kalendarzowych  od dnia, w którym odstąpił od umowy.

9.11 Sprzedawca może wstrzymać się z dokonaniem zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania zwrotu zamówionego produktu

9.12 Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył klient chyba, że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

10. KONTO UŻYTKOWNIKA

10.1 Sprzedawca tworzy dla Klienta Konto Użytkownika, tj. indywidualny panel uruchomiony na rzecz Klienta przez Sprzedawcę w celu korzystania z Produktów Sprzedawcy po dokonaniu przez Klienta rejestracji i zawarciu umowy na nieodpłatne utworzenie i prowadzenie Konta Użytkownika. Umowa na utworzenie i prowadzenie Konta Użytkownika jest zawarta na czas nieokreślony.

10.2 Klient nie może udostępniać Konta Użytkownika osobom trzecim. 

10.3 Klient nie może posiadać kilku Kont Użytkownika.

10.4 Założenie Konta Użytkownika jest konieczne do uzyskania dostępu do Konta Użytkownika.

10.5 Sprzedawca przesyła na wskazany przez Klienta adres e-mailowy informacje dotyczące Konta Użytkownika. 

10.6 Klient ustanawia indywidualne hasło do Konta. 

10.7 Klient może zgłosić żądanie usunięcia Konta Użytkownika Sprzedawcy e-mailowo lub w inny sposób przyjęty do komunikacji ze Sprzedawcą z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia bez podania przyczyny.

10.8 Usunięcie Konta Użytkownika może wiązać się z utratą dostępu do Produktów udostępnionych w ramach Konta Użytkownika.

10.9 Sprzedawca może wypowiedzieć umowę na utworzenie i prowadzenie Konta Użytkownika:

a. z ważnych przyczyn z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia (dotyczy Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta); pod pojęciem ważnej przyczyny należy rozumieć w szczególności naruszenie przez Klienta postanowień Regulaminu lub przepisów prawnych, a także podejmowanie przez Klienta działań sprzecznych z dobrymi obyczajami;

b. bez podania przyczyny w trybie natychmiastowym (dotyczy Klienta, który nie jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta).

11. SZCZEGÓŁOWE POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW

11.1 Postanowienia wskazane w niniejszym rozdziale mają zastosowanie do Przedsiębiorcy, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.

11.2 Sądem właściwym do rozstrzygania ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Przedsiębiorcą, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta jest sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy.

11.3 Przedsiębiorca, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta ma obowiązek zbadać przesyłkę przy jej odbiorze. W razie dostrzeżenia wad i uszkodzeń – Przedsiębiorca ma obowiązek sporządzić protokół  przy odbiorze.  W przypadku niedopełnienia ww. formalności, Sprzedawca nie odpowiada za wady i uszkodzenie Produktu powstałe od chwili przyjęcia go przez Dostawcę aż do wydania go Przedsiębiorcy oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.

11.4 Strony wyłączają odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu niezgodności Towaru z umową/wady rzeczy względem Przedsiębiorcy, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.

11.5 Sprzedawca ma prawo wypowiedzieć Przedsiębiorcy, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta umowę w trybie natychmiastowym. W tym celu Sprzedawca przesyła Przedsiębiorcy na adres e-mailowy lub adres korespondencyjny oświadczenie w przedmiocie wypowiedzenia umowy. Przedsiębiorca zrzeka się jakichkolwiek roszczeń w tym zakresie.

11.6 Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Przedsiębiorcy, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.

12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

12.1 W czasie trwania siły wyższej, Strony umowy zwolnione będą od wszelkiej odpowiedzialności za jej niewykonanie lub nienależyte wykonanie, jeżeli tylko okoliczności zaistnienia siły wyższej będą stanowiły przeszkodę w wykonaniu umowy. Powyższe ma zastosowanie również w okresie bezpośrednio poprzedzającym lub następującym bezpośrednio po wystąpieniu siły wyższej, jeżeli tylko we wskazanym okresie oddziaływanie siły wyższej będzie stanowiło przeszkodę w wykonaniu umowy.

12.2 Przez „siłę wyższą” należy rozumieć zdarzenie o charakterze przypadkowym lub naturalnym, całkowicie niezależne od woli i działania Stron, którego nie można było przewidzieć i niemożliwe było jego zapobieżenie, w szczególności takie zdarzenia jak: powódź, włamanie, wojna, akt terroru, wprowadzenie stanu wyjątkowego oraz inne ograniczenia w funkcjonowaniu państwa lub jego części wprowadzonych w szczególności ze względu na sytuację epidemiczną .

12.3 W sytuacji, gdy Klient jest spoza kraju Sprzedawcy, powinien poinformować  o tym Sprzedawcę, wskazując informację o swoim miejscu zamieszkania/siedzibie, żeby możliwe było rozliczenie podatku zgodnie z obowiązującymi go przepisami.

12.4 W ramach korzystania z Produktów zabrania się dostarczania informacji o charakterze bezprawnym oraz działania w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich.

12.5 Polubowne rozpatrywanie sporów i rozpatrywania reklamacji. Konsument ma możliwość zwrócenia się do:

a. stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy;

b. wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego, w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą;

c. powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów w celu uzyskania pomocy w sprawie umowy;

d. lub ma prawo skorzystać z platformy ODR.

12.6 Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian do Regulaminu z ważnych przyczyn, w tym w szczególności z powodu zmiany przepisów prawa w zakresie, w jakich zmiany te wymuszają na Sprzedawcy również zmiany treści niniejszego Regulaminu, w szczególności zmiany przepisów Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także na mocy obowiązujących decyzji UOKIK, PUODO lub orzeczeń sądowych w zakresie odpowiadającym wydanym decyzjom/orzeczeniom oraz w przypadku istotnej zmiany czynników biznesowych, o ile istnieje związek przyczynowo-skutkowy między ww. zmianą a zmianą kosztów świadczenia usług przez Sprzedawcę. Do umów zawartych przed wejściem w życie nowego Regulaminu, stosuje się wersję Regulaminu obowiązującego w dacie zawarcia przez Klienta Umowy.

12.7 Prawem właściwym jest prawo polskie z zastrzeżeniem ust. 9

12.8 Sądem właściwym jest sąd polski z zastrzeżeniem ust. 9.

12.9 W przypadku Klienta będącego Konsumentem, postanowienia Regulaminu nie pozbawiają konsumenta ochrony przyznanej przez przepisy prawa państwa jego zwykłego pobytu, których nie da się wyłączyć na podstawie umowy. W przypadku gdy przepisy, które obowiązują w państwie konsumenta są dla niego bardziej korzystne, a przepisów tych nie można wyłączyć w drodze umowy, to znajdą one zastosowanie w umowie zawartej między Klientem a Sprzedawcą.

12.10 Zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych uregulowane są w Polityce prywatności.

12.11 Regulamin obowiązuje od dnia 1 grudnia 2023 roku.

Załącznik 1 Wzór formularza reklamacji

Załącznik 2 Wzór formularza odstąpienia od umowy

REGULAMIN KONKURSU

1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

1.1. Organizatorem konkursu jest firma Magdalena Wojtala PPHU z siedzibą ul. Śląska 18 60-614 Poznań, NIP: 7811607426, adres e-mail: kontakt@ravenue.pl

1.2. Nagrody w konkursie zapewnia  Organizator. 

1.3. Konkurs nie jest stworzony, administrowany ani sponsorowany przez Instagram. Serwis instagram.com nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek działania związane z organizacją konkursu na łamach serwisu. 

2. WARUNKI UCZESTNICTWA

2.1. W konkursie może wziąć udział każda osoba fizyczna (dalej Uczestnik), która jest pełnoletnia i posiada miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej

2.2. W konkursie może wziąć udział każda osoba fizyczna, która  wykonała zadanie konkursowe oraz zapoznała się z Regulaminem Konkursu i akceptuje jego postanowienia.

2.3 Warunkiem udziału w konkursie jest posiadanie zweryfikowanego konta w serwisie instagram.

2.4. Konkurs trwa od dnia 08.02.2024r. do dnia 14.02.2024 r.

2.5. Wyniki Konkursu zostaną ogłoszone publicznie dnia 15.02.2024 r.

2.6. Konkurs odbywa się za pośrednictwem konta na portalu społecznościowym Instagram znajdującym się pod adresem: www.instagram.com/ravenue.offcial

3. ZADANIE KONKURSOWE

3.1. Zadanie konkursowe polega na zaobserwowaniu konta użytkownika @ravenue.official w serwisie Instagram, polubieniu postu (zdjęcia) konkursowego w serwisie Instagram,  oznaczeniu w komentarzu pod postem konkursowym  jednego konta użytkownika i wskazaniu nagrody, którą chciałoby się wygrać z pośród 3 podanych propozycji. 

3.2. W konkursie zostanie wyłoniony 1 Zwycięzca.

3.3 Celem zapewnienia prawidłowej organizacji Konkursu, właściwego przebiegu oraz wyłonienia osób biorących w nim udział – w tym Zwycięzcy, Organizator powołuje komisję konkursową. Wszelkie wątpliwości dotyczące zasad Konkursu, interpretacji i postanowień tego Regulaminu rozstrzyga Organizator. 

3.4. Celem zapewnienia prawidłowego przebiegu Konkursu, Organizator wybierze jeden komentarz i nagrodzi jednego autora produktem ze sklepu internetowego www.ravenue.pl. 

3.5. Zwycięzca Konkursu zostanie powiadomiony o wygranej i warunkach odbioru Nagrody za pośrednictwem wiadomości prywatnej wysłanej na portalu Instagram z konta @ravenue.official.

3.6. Brak spełnienia któregokolwiek z warunków określonych w pkt. 3.1 stanowi podstawę do wykluczenia Uczestnika z Konkursu, a w przypadku późniejszego wykrycia tych okoliczności, w tym po dniu wydania nagrody, prawo do dochodzenia jej zwrotu.

3.7. Zgłoszenia zawierające wulgaryzmy i niecenzuralne słowa będą usuwane i nie będę brały udziału w konkursie.

4. NAGRODA

4.1. Nagrodą w konkursie jest sukienka.

4.2 Warunkiem otrzymania nagrody jest przesłanie do dnia 17.02.2024r. prywatnej wiadomości zwrotnej, w której znajdzie się imię i nazwisko zwycięzcy, adres e-mail, numer telefonu oraz adres do korespondencji (ulica, numer domu, kod pocztowy, miejscowość).

4.3. Nagrodę zostanie wysłana do Zwycięzcy poprzez kuriera INPOST.

4.4.Organizator ma prawo podać dane Zwycięzcy (nazwa konta użytkownika w serwisie Instagram) na koncie @ravenue.official 

4.5. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości przekazania nagrody z przyczyn leżących po stronie Uczestnika. W takim wypadku nagroda przepada. 

4.6. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe dane wskazane przez Uczestnika, a w szczególności za zmianę danych osobowych uniemożliwiających odszukanie Uczestnika i poinformowanie o przyznaniu Nagrody.

4.7. W przypadku wykrycia działań niezgodnych z Regulaminem, próby wpływania na wyłonienie Zwycięzcy w sposób niedozwolony, szczególnie poprzez zakładanie fikcyjnych profili w serwisie Instagram, dany uczestnik może zostać wykluczony z Konkursu.

4.8. Organizator zastrzega sobie prawo do nieargumentowania wyboru komentarzy.

4.9. Prawo do Nagrody nie może zostać przeniesione na inne osoby. Nie można również uzyskać wypłacenia równowartości Nagrody. W przypadku rezygnacji Laureata z Nagrody, Organizator ma prawo przekazać ją innemu Uczestnikowi biorącemu udział w Konkursie.

5. REKLAMACJA

5.1. Wszelkie reklamacje oraz uwagi dotyczące zasad, przeprowadzenia lub rozstrzygnięcia konkursu prosimy zgłaszać mailowo na adres: kontakt@ravenue.pl najpóźniej w ciągu siedmiu dni od daty zakończenia Konkursu.

5.2 Reklamacja powinna zawierać imię i nazwisko Uczestnika oraz uzasadnienie reklamacji. W tytule wiadomości prosimy dodać opis (Konkurs na Instagram). 

5.3. Reklamacje rozpatrywane są w terminie 30 dni od daty ich wpłynięcia.

6. OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

6.1. Informujemy, że administratorem danych osobowych uczestników Konkursu jest Magdalena Wojtala PPHU z siedzibą ul. Śląska 18 60-614 Poznań, NIP: 7811607426, adres e-mail: kontakt@ravenue. 

6.2. Dane osobowe będą przetwarzane w celu i zakresie niezbędnym do przeprowadzenia Konkursu, na podstawie art. 6 ust. 1. lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 UE („RODO”). Dane zostały zebrane przez konto w serwisie Instagram(@ravenue.official). 

6.3. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji Konkursu, w tym wydania Nagrody i ogłoszenia informacji o zwycięzcy, a także przechowywane do momentu przedawnienia ewentualnych roszczeń lub wygaśnięcia obowiązku archiwizacji danych wynikającego z przepisów prawa.

7. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

7.1. W kwestiach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego i inne przepisy prawa. 

7.2. Spory odnoszące się i wynikające z Konkursu będą rozwiązywane przez sąd powszechny właściwy miejscowo dla siedziby Organizatora. 

7.3. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany zasad Konkursu w trakcie jego trwania. Informacja o zmianach będzie zamieszczona na koncie w serwisie instagram (ravenue.official) 

7.4. Biorąc udział w konkursie, Użytkownik zgadza się z postanowieniami niniejszego Regulaminu.